Min Aktievecka v.15

 

De senaste veckorna har jag fyllt på i Hufvudstaden och Skanska eftersom räntesänkningar är på ingång. Det borde innebära att dessa räntekänsliga aktier får en skjuts upp under året som kommer. 

Jag har även fyllt på i Tele2 då aktien är billig just nu relativt historiken. Tele2 har även en bra direktavkastning.

Vidare har jag tankat lite mer i J&J samt Orkla. Det är två innehav som jag tror kommer gå bra under 2024 och framåt. J&J ser bra ut sett till balansräkning och nyckeltal medan Orkla står inför att sälja av delar som inte är speciellt lönsamma under 2024. Det tror jag kommer ge kursen ett uppsving. 

Mondelez tror jag kommer gå ner och vända upp igen vid ca 64-65 USD så jag väntar in det. Borde bli under slutet av nästa vecka. Vi får se! 

Det baserar jag på teknisk analys av aktien. Nyckeltalen ser bra ut och historiskt har aktien gett ca 10% årligen i utveckling samt ca 3 % direktutdelning. Det är riktigt bra enligt mig. Det är dessutom en defensiv aktie vilket jag gillar.

Portföljen resultat hittills i år är ca 13% vilket är väldigt roligt!












Kommentarer