Nestlé - nytt tillskott i min portfölj


För ca 6 veckor sedan köpte jag på mig en post aktier i Nestlé på den tyska börsen. Det gjordes genom telefonmäklare via Avanza. Det i sig var en ny upplevelse. Jag har aldrig köpt aktier via en telefonmäklare förut. Spännande!

Men vidare till själva bolaget Nestlé. Det är världens största bolag inom dagligvaruhandeln som jag förstår det. De opererar globalt och äger och distribuerar en stor skara varumärken som bla. Nespresso, KitKat, Zoega, Starbucks mm. 

Aktien handlas nu till samma pris som i den djupa sänkan vid covid19-dippen. Jag har inte lyckats hitta en motiverande anledning till detta kursras i bolagets resultat och finanser. Enligt min åsikt är det ett bra pris på ett bolag med hög kvalitet. Deras utdelning är också helt ok och ligger just nu lite över 3%. Det är alldeles lagom.

Vad tycker ni om Nestlé?

Kommentarer