Fastighetsaktier - köpläge?



Jag känner att det är köpläge på fastighetsaktier som jag nämt tidigare här på bloggen. 

Denna gång köper jag in mig i månadsutdelaren Agree Realty REIT. 

Jag har aldrig ägt en månadsutdelare förut så det ska bli spännande att utvärdera det senare. Bolaget har en solid historik och ett bra kundunderlag då de riktar sig mycket mot kommersiella storföretag i stabila branscher/olika branscher. De har så vitt jag vet en låg riskprofil eftersom de inte har tex. biografer som kunder. 

Vidare har de en fin direktavkastning på ca 5% och i övrigt fina finanser och balansräkning. 

Som vanligt ska man inte köpa aktier för att någon annan gör det utan göra sin egen analys. Jag är ganska säker på att du kommer känna som jag när du tar en närmare titt på bolaget. 

Nu med kommande räntesänkningar (förhoppningsvis) känns det som att det kan bli riktigt trevligt de närmsta åren. 

Det senaste beslutet från FED var dock att behålla räntan oförändrad. De flaggade för att det ser ut att bli en sänkning i höst. 

Kommentarer