Sampo - mitt senaste tillskott i portföljen

 

Mitt senaste tillskott till portföljen är Sampo Oyj A. Denna finländska försäkringsgigant är enligt mitt tycke en stabil spelare på marknaden som erbjuder mig som investerare både trygghet, bra utdelning samt en hygglig förväntad kursutveckling framöver. Svenska IF försäkringar ingår i Sampos bolagskorg. 

Jag har dessutom IF som privat försäkringsbolag så det kändes extra roligt att köpa in mig i Sampo av den anledningen. 

Vidare verkar det även som att självaste Warren Buffet har eller ska köpa aktier i Sampo. Han älskar som bekant försäkringsbolag och han är känd för att pricka in värdebolag som blir stora vinnare över tid så låt oss hoppas att det stämmer. JAg har inte fått det bekräftat på något sätt utan endast läst om det via olika inlägg på börskollen.se. Ta den uppgiften med en nypa salt med andra ord.

Hur som helst så har jag köpt in mig i Sampo och jag är förhoppningsfull att det blir en bra affär på lång sikt. Jag saknade ett försäkringsbolag i min finanssdel av portföljen så valet landade på Sampo som för övrig sjunkit en hel del senaste åren i kurs och känns nu väldigt köpvärt.


Kommentarer