2024 - Halvårsresultat +15,48%







Första halvan av 2024 har varit en bra period för portföljen mycket tack vare mina innehav inom vapen och försvar som gått bra. 

Min portfölj är upp 15,48%. 

Under samma tid har OMXS30 gått upp ca 8,5% 

Min portfölj har med andra ord gått dubbelt så bra som index i år!

Jag hade innehav i dels fonden HANetf Future of Defence samt aktierna SAAB, Rheinmetal, Leonardo samt Safran. 
Dessa innehav gav en fin avkastning. Jag har sedan dess sålt av alla förutom fonden helt. 
Future of Defence har gått riktigt bra sedan start och är upp ca 19%. 



Jag tog hem vinsterna där och allokerade mot mer stabila utdelningsaktier i andra branscher samt Investor.
En annan anledning till att jag slagit index i halvtid är att mitt innehav i Tele2 gått bra då jag köpte innan uppgången på ca 16%. 
Detsamma gäller mitt innehav i Orkla. Jag säljer nu av halva mitt innehav i Orkla då jag ser en kommande nedgång på kort sikt. Sen går jag in igen vid lite lägre nivå.

Hur har din portfölj gått?

Vad är dina slutsatser? Kommentera gärna!





Kommentarer