Epiroc - Köpläge?

 


Jag känner att jag har identifierat ett bra köpläge i ett fint kvalitetsbolag i en bransch som ligger rätt i tiden med avseende på elektrifieringen och AI:s frammarsch. 

Bolaget har med andra ord minst en megatrend i ryggen.

Epiroc knoppades av från Atlas Copco och har sedan dess gått bra både som bolag och på Börsen. 

Jag har i tidigare inlägg skrivit om bolaget och att de hamnar inom "hackor och spadar" - kategorin och varför det är fördelaktigt för oss som investerare. Slå gärna en kik på det.


Som vanligt skall mina inlägg tas för vad det är. Det är inga investeringstips eller uppmaningar till köp, utan det är mina privata åsikter och beslut som syftar till att inspirera och "folkbilda" kring investeringar och börsen i allmänhet. Viktigt är att inse att alla måste ta ansvar för sina egna investeringsbeslut i livet. Det är alltid riskfyllt att köpa aktier eller investera i allmänhet.


Kommentarer