Börsen dyker - hur reagerar du?

 


Igår dök börsen med dryga 2% och idag är den ner med 2,1% i skrivande stund. 

Allt lyser rött. 

Aktier säljs i en rask takt till följd av en oro för USAs arbetssiffror samt inflation. 

Vidare har tech-sektorn bjudit på varierande rapporter den senaste tiden. 

Är sagan slut för Nvidia?

Kommer de gå samma öde till mötes som andra bolag före dem, där de får se sin aktie kollapsa under de skyhöga förväntningarna på AI och att det ska generera enorma långsiktiga intäkter?

Är FED för sent ute med en första räntesänkning?

Kommer USAs ekonomi missa mjuklandningen och krascha in i en djup lågkonjunktur?

Dessa frågor och många andra cirkulerar nog i huvudet på investerarna just nu. Kanske även i ditt huvud om du är intresserad av börsen och har dina sparpengar där. 

Vad ska man göra nu?

Det är en bra fråga. 

Finns inget givet svar på förhand, det finns det som bekant aldrig. 

Först efteråt får vi facit.

Jag kan bara berätta vad jag gör.

Jag går mot strömmen och KÖPER!

Nu är det billigt. Nu är det köpläge. 

Om du är långsiktig.

Det är jag.

Idag har jag köpt på mig mer av Investor A. 

Kursen?

ca 286 kr



Det är tryggt att köpa investor på lång sikt. 

Framöver kommer detta visa sig vara en bra investering.

Är du tveksam? Ta en titt på aktiens historik. 

Enough said!

Kommentarer