Utvärdering av min strategi under senaste "raset"

 


I detta inlägg tänkte jag gå tillbaka till det senaste "raset" som ledde till stora rubriker i diverse tidningar och TV - kanaler under flera dagar. 

Som jag skrivit tidigare så är min strategi i lägen som dessa att hålla mig till den gamla devisen 

"Håll käft och köp Investor".

Så jag gjorde just det (plus lite annat också).

Jag köpte mest Investor och Industrivärden i dippen. (se bild)


Som ni ser i bilderna så har båda kurserna i pricip återhämtat sig fullständigt och jag går ur fasen av att köpa i dippen idag. Mitt arbete är fullbordat för denna gång. Nu är kursen tillbaks där den var innan "raset" och jag är rikare än jag var innan. 

Med denna insikt och strategi blir det mycket mindre stressigt när börsen skakar. Kom ihåg att så länge du investerar i kvalitet så kommer kursen hämta sig förr eller senare. Ta även en titt på historiken så blir det ännu mer tydligt. Investor har en riktigt grym historik och hög kvalitet. Om vi tittar på Industrivärden så består bolaget av högkvalitativa noterade bolag på OMX30. Det är klart att de återhämtar sig med tiden. Kombinationen av Investor och Industrivärden ersätter och slår en indexfond med råge över tid. (tex Avanza Zero)

Kom ihåg det bevingade tipset från Warren Buffet - "when everybody is afraid, be greedy!"


Kommentarer