Köper Investment AB Spiltan idag

 

Jag köper Investment AB Spiltan idag. 

Jag tror att det kommer bli en god investering ur ett 10 års- perspektiv. Det kan t.o.m bli 20 år.

Investment AB Spiltan ligger tungt investerade i Paradox Interaktive vilken i sin tur verkar ha konsoliderat kring sitt nuvarande värde 146 -147 kr. 


Notera att detta verkar vara tredje studsen vid detta kursstöd.

Kursen var uppe på ca 300 kr i juli -23. 

Det innebär ca 100 % uppsida för Paradox.

Investment AB Spiltan säljer andra innehav som gått bra, tex Birkshire Hathaway till förmån för ytterligare investeringar i Paradox på nuvarande nivå. Det tror jag kommer visa sig vara ett smart drag de närmsta åren.

Investment AB Spiltan verkar ha konsoliderat runt sin nuvarande värdering och kommer i stor utsträckning följa utvecklingen i Paradox då de har en väsentlig del av sitt kapital investerat där. 

Närmare bestämt ca 32 %.


Min bedömning är att Investment AB Spiltan har en uppsida på ca 32% de närmsta 2 åren. Kanske även mer. Jag köper!

Ha en trevlig dag och må börsgudarna vara med er i alla era beslut!

Kommentarer