Tar hem vinst i Tele2 idag...

 


Tele2 har varit en av mina bästa investeringar då jag gick in för några månader sedan i en historisk svacka kursmässigt. 

Sen dess har aktien stigit 27% och dessutom avkastat ca 7% i utdelning. 

Nu känner jag att kursen är nära 120 kr vilket är en historisk nivå av konsolidering som ni ser i grafen.




Tittar vi ur ett ännu längre perspektiv så syns det att det är sällan som kursen varit högre,
och när det skett så har det varit kortvarigt.


Jag säljer därför av motsvarande vinsten och investerar det i andra innehav. En stor del gick till Industrivärden och en tredjedel gick till fonden Spiltan Global Investmentbolag.

Planen är att invänta ett nytt köpläge utifrån ovan analys och köpa mer Tele2 då.

Framtiden får utvisa om jag gjort rätt eller fel, som vanligt!

Ha en grym vecka på börsen!

Kommentarer