Månadsuppdatering av portföljen + 19,37%




Portföljen tuggar på bättre än jag vågat hoppas på än så länge detta år. 

Som ni ser nedan så slår jag OMXS30GI med råge i nuläget. 

Det beror på en rad olika faktorer såklart, men förutom det uppenbara, nämligen mitt innehav, så beror det även på att jag passade på att köpa en hel del i Investor och Industrivärden under de två senaste dipparna i början på augusti och september. 

Här ser du min portföljs 10 största innehav: https://franbetongentillborsen.blogspot.com/p/min-aktieportfolj.html

Det gav min portfölj en del hävstång vid upphämtningarna som följde ganska tätt inpå.

Det är alltid en härlig känsla att slå index. 

Däremot slår jag inte DJ USA (lila graf) i nuläget. 

Varför är DJ USA relevant kanske ni undrar...

Det beror på att jag har en hel del amerikanska aktier (Dividend Kings) och för att göra en relevant jämförelse av hur bra min portfölj går så behöver jag se till flera olika index. 

Sammantaget går min portfölj bra relativt de olika index som jag jämför med detta år.

Året börjar gå mot sista rycket och det ska bli spännande att se vart det slutar både i totalavkastning och i utdelningar. 

Men mer om detta i ett senare inlägg. (Runt nyår)

Ha en grym vecka på börsen!





Kommentarer